15.3.11

forgive and forget

salam semua!
i try to push myself to this make new entry!
=P


this time,i want to say about FORGIVE and FORGET.
aku tahu korang semua mesti pernah berada dalam situasi ni kan?
lagi2 time korang clash or ditinggalkan oleh orang yg kononnya sayang kat korang 2!
frankly speaking,i am in this condition right now.
i need to forgive someone(which i have done) 
and need to forget that person!(which is not done yet)
seriously,u can forgive someone easily but when u need to forget someone,especially the one that u loved,it is SUPER DUPER HARD!
i know that!

u will think u incapable to forget him!
u will think that it is better for u to keep on loving him rather that forgetting him..
u know,Trying to forget someone you love is like trying to remember someone you never met.

however my dear,u have your own life!
maybe u will say that u will be happy as long as u still love him.
but trust me,it is not!
u will feel release when u let him go!
trust in FATE!
believe HIM!
and u will be fine!
sooner or later,u WILL be able to enjoy your own life!
even without him!
It may be hard for a while, but eventually you’re going to find the good in goodbye.

please,be happy!
sometimes,kesusahan yang kita lalui inilah yang akan buat kita matang!
akan buat kita makin kuat!
jadi laluilah hari2 yang penuh dengan dugaan ini dengan kuat!
PASTI ADA HIKMAH!
PASTI!

"Jaja kena ingat, semua yang berlaku kat kita, semuanya kita mampu nak menghadapinya. Kan Tuhan dah janji, Allah menguji seseorang itu sesuai dengan kemampuannya. Allah tak turunkan ujian kalau orang tu tak boleh tahan. Percaya la jaja. "
this is what my friend said!and this person make me feel a lot better!



last but not least,
tolong jangan cakap aku ni cakap xserupa macam apa yang aku tulis.
i wrote this entry to remind myself about this matter.
i just need to say it here so that i will have strength to overcome this problem!
i am not strong enough!
i still do not know how to FORGET..

even i try really hard to push myself,i still cant!
but ,i know,one day,I WILL be able  to forgive and FORGET!
=)

p/s:da lama tak tulis merapu-rapu macam ni!=D

5 comments:

tira azhar said...

you're one strong miss independent. jangan risauu. nak bagi kata-kata hikmah aku, boleh? :)

actually when you try to forget someone, you are remembering more of him. just try to go with the flow. tak perlu paksa-paksa diri untuk lupa sebab lama-lama... umm, dah tak terfikir ape ape pun. it'll come naturally sayang. btw, i miss you mucho! esok final paper aku.

err, aku rasa macam dah karang surat pulak. :P

jaja said...

hhahahahaa
not long enough~
=P
thnx syg~=')
aku mmg STRONG ek?
wahahahahahahah

zuhaida said...

ja , entri nie mcm kena tepat atas hidung aku je ?
HA HA :P

pu3 said...

ok chowder was here :)

single is better
spe setuju, angkat tangan macam sayer
wakakaka

jaja said...

zu,hhahahahaa.kne tepat ke???bagus2~
=P
ko kuat lah!!!=)
pu3 syg,i nak setuju,tp i kan da married????hahahahaa
=P